woensdag 2 juli 2014

Krukken verruild voor trappers

Het legendarische moment is afgelopen maandag, 30 juni, aangebroken:
na 6 weken met 2 krukken 50% belast, mag ik weer normaal de knie belasten.

Met groot genoegen hebben we deze week de krukken en de rolstoel teruggebracht naar Medipoint. Natuurlijk was ik ook heel dankbaar voor de mogelijkheden die de krukken en de rolstoel me boden, ik kon me tenminste nog enigszins verplaatsen. Maar er is toch ook zeker sprake van een beperking.
De dagen dat we lekker buiten konden zitten, bijvoorbeeld bij Giethoorn, Blokzijl en Bel-Schutsloot heb ik toch wel behoorlijk smachtend naar de fietsers gekeken..

Maar sinds ruim een week heb ik mijn stalen ros weer bestegen. Eerst voorzichtig een rondje van 4 km in Hoogeveen. De volgende dag rondje Zuidwolde, en daarna diverse keren 's avonds een tochtje van circa 20km. Ik kan wel zeggen dat ik behoorlijk euforische gevoelens had tijdens zulke tochtjes. Zelfs toen we een heel aantal keren een onverwachte regenbui op ons hoofd kregen. Dat mocht de pret niet drukken.

Het op- en afstappen moet wel een vermakelijk tafereel zijn geweest, vooral in het begin. Lucas moest de fiets vasthouden, of ik moest opstappen bij een muur. Ook dat lukt nu steeds beter.

Vandaag lukte het zelfs weer om een toch van ruim 90 km te fietsen. Fietsen vormt hoegenaamd geen belasting voor mijn knie. Ik was nog wel van plan om geen camera mee te nemen, maar gelukkig had ik nog wel een telefoon, waar ik wat plaatjes mee kon schieten. Want het is weer zo enorm mooi buiten.
Mijn mantelzorger is nu ook zo'n beetje werkeloos, en hij fietste dan ook gezellig mee. Hij kon zijn energie nu mooi aanwenden om mij weer heerlijk in de maling te nemen...

We zagen regelmatig bomen met een rood-witte band erom waarop staat: pas op - processierups
Lucas was benieuwd hoe je nou kan weten in welke bomen deze rups zich ophoudt. Want het lijkt wel willekeurig, af en toe een boom met een band, en dan weer een paar niet. Dus hij stapte af om te bestuderen hoe zo'n rups eruit zag. Ik fietste rustig door, en was benieuwd naar de uitkomst. Even later haalde hij me weer in en zei: nou, dat is heel duidelijk, er zit helemaal een groene waas over de stam, met een hele sliert rupsen. Nou, dat wilde ik dan ook wel eens van dichtbij zien, dus ik stopte bij zo'n boom. Maar nee hoor, niks te zien...
Ik was er weer eens met beide benen ingetuind.


Over de dijk van Blokzijl naar Vollenhove, mooie Hollandse luchten...





Een veldje wilde bloemen bij Barsbeek, omgeving Zwartsluis




De vele struiken hortensia zijn een lust voor het oog. Het lijkt wel het roze seizoen! Stokrozen, floxen, wilgenroosjes en allerlei onbekende planten in even zovele tinten roze. Prachtig!

Geen opmerkingen: