dinsdag 1 april 2014

Een lang gekoesterde wens

Stond al jaren op m'n verlanglijstje: een bezoekje aan de Keukenhof.
Zondag stelde Lucas zomaar ineens voor om daar de volgende dag heen te gaan. Nou, daar hoefde ik niet lang over na te denken. Snel even een een ticket (met korting natuurlijk) geboekt via de ANWB, en zo zaten we maandagochtend om 9 uur in de auto, met de fietsen achterop. Zo konden we 2 vliegen in 1 klap slaan: de keukenhof bezoeken en een tochtje op de fiets door de bollenvelden in de omgeving van Lisse.
Koffie mee, broodjes mee, alles keurig voor mekaar.

We reden krap aan bij Meppel toen het rampscenario waarvan ik warempel al gedroomd had, werkelijkheid bleek te zijn: ik had mijn fototoestel thuis laten staan... Speciaal de batterij tijdig opgeladen, om niet voor verrassingen komen te staan, laat ik de camera thuis staan.
Maar mijn allerliefste maatje bood gelijk aan om rechtsomkeert te maken, zonder enig verwijt of spanningsveld. Is hij niet geweldig? Hij voelde op zijn klompen aan, dat ik liever een echte camera bij me had, dan een Wolfgang telefoon, waar je ook foto's mee kan maken, maar van andere kwaliteit.


En zo vertrokken we om half tien nogmaals richting Lisse. Twee uurtjes rijden, en dan ben je er ook. We hadden niet helemaal goed geluisterd naar het navigatie systeem, dus we gingen een afslag te vroeg van de A44 af, oeps... waardoor we helemaal onverwacht een gratis parkeerplek vonden op 3 km afstand van Lisse. Kan het nog mooier? We zagen direct al een fietsknooppuntenbordje, dus konden we zonder zoeken aan de tocht beginnen.






Jammer dat je de geur van de hyacinten niet mee kunt fotograferen.









































Na een paar uurtje Keukenhof nog even op de fiets gestapt, door de duinen naar Noordwijkerhout en via Sassenheim weer terug richting Lisse. Prachtige bollenvelden, hyacinten en narcissen, de tulpen bloeiden op de velden nog niet.





Geen opmerkingen: